Thursday, September 18, 2014

Mõte




Varesel oli mõte. Vaikses kõrvalises jalakäijatele mõeldud jalutusteel oli üks prügikast, mis oli täis ahvatlusi. Selle oli vares juba kindlaks teinud. Tuli vaid oodata, kuni õhk on puhas ja peale lennata. Nägin eemalt, kuidas ta asjatas seal, loopis prahti välja, et pääseda sügavamale. Tundus, et sügavamal prügikasti põues oli tema peamine sihtmärk. Kui sealt vaikselt mööda kõndisin, läks lind hüpates eemale ning jälgis mind. Plaanipäraseks tegutsemiseks ei ole tarvis üleiliigseid pealtvaatajaid. Vares tark lind. 
Mina tahtsin aga näha, mis edasi saab ja jäin pisut eemale puu najale kükitades nõjatuma ning ootama. Olin varjus liikumatult, nii et päikese käes läikivaid lisandeid mul polnud. Ja vares oli varsti naksti tagasi.

Kuidas lugu tegelikult lõppes, ma ei tea, sest sessioon katkes äkitse ei-tea-kust välja ilmunud seltskonnale. Nagu oleks mingi ekskursioonibuss saabunud ja lähistel tühjaks valgunud. Vares  andis ehk loobumisvõidu, aga vahest läks lihtsalt passima kuhugi. Visadus on üks varese märksõnu, olen märganud, eriti linnas. 
 
hallvares, hooded crow, Corvus cornix, varis
 
 










No comments:

Post a Comment