Tuesday, June 25, 2013

Rätsuga ja ilma




Ühel õhtupoolikul kodu poole sõites ning kirudes üleliigset palavust jaanipäeval, kui tavaliselt on jaanipäeval ikka meeldivalt jahe ja vihmane, olid maanteel peale selle veel ka teetööd. Tee tolmas, asfalt oli ära kooritud ja killustikumäed olid tee peal. Siis äkki märkasin silmanurgast, et midagi pruunikat liugleb põllu kohal. Jäin vaatama ja – ohoo!, kõik paha oli kadunud ja kõik hea oli tulnud asemele. Põllu kohal laugles räts. Ma pole varem rätsudega kohtunud, vähemalt mitte nii lähedalt. (Üks kauge udune räts justkui on, aga.. kuna selget pilti pole, siis nagu pole ka.) Ma lootsin salamahti, et ta tuleb ka minu poole teed ja natuke lähemale, et saaks mõne pildi näpsata. Päike oli pilve taga, nagu ikka sellistel hetkedel, ja säriaeg kiskus ohtlikult pikaks õhus libiseva kaku pildistamiseks. Kuid ta kuulis mu soovi ja lendaski minu poole teed ning osutas mulle seda au, et lendas mu kõrvalt mööda. Õnneks sain mõned enamvähem teravad kaadrid, sest muid seadeid polnud aega enam muuta.

See oli mu esimene kohtumine kõrvukrätsuga, kel on mõnusad oranžid silmad ja näeb just selline välja, et tahaks hirmsasti mööda selga pai teha.




kõrvukräts, Asio otus, Long-eared Owl, sarvipöllö









No comments:

Post a Comment